Registraci do katalogů asi netřeba představovat. Je to jeden z mnoha způsobů propagace vašeho webu. V poslední době jsem si začal registrací přivydělávat. Některé katalogy mne však odradily údaji potřebnými pro úspěšnou registraci.
Telefonní číslo, adresa, popisek minimálně 250 znaků, to jsou údaje, které mi přijdou pro registraci poněkud zbytečné. Opravdu nevím, k čemu je někomu telefonní číslo registrátora, nebo dokonce jeho adresa (chápu u registrace firem). Popisek dlouhý minimálně 250 znaků mi přijde také nemístný. 150-200 znaků je až až, pokud má být popisek popiskem. Další zbytečností mi přijde zpětný odkaz (dále BL). Pokud je BL dobrovolný, budiž, ale pokud je povinný, katalog zavírám a jdu na jiný, kde není umístění BL potřebné. Další uplně zbytečnou věcí je registrování se pro přidání odkazu do katalogu. Pokud má být katalog oblíbený a úspěšný, mělo by být přidání odkazu co nejjednodušší. Další nepochopitelnou věcí je registrace jednoho webu na jeden email (při registraci dalšího webu je potřeba zadání jiného emailul).
Podle měla registrace do katalogů spočívat v napsání: krátkého nadpisu (do 40ti znaků), povinného popisu (do 250ti znaků), dobrovolného popisu (do 600ti znaků), vybrání vhodné kategorie, emailu pro potvrzení a samotného odkazu…
Pořád je dost katalogů, které nepotřebují zbytečné údaje a dokud tu budou, budu jim dávat přednost před těmi, které mě v práci zdržují.
8 komentářů
Taky nechápu že v dnešní obrovské konkurenci se takhle některé katalogy chovají. Většinou z nich ihned odcházím.
Ono někdy i to vybírání kategorií je někdy zdlouhavé, když je jich v seznamu více jak 100. :D
Ještě by se měly nějak normovat kategorie. To je na každém katalogu úplně jinak a najít tu správnou mě vždy natolik vyčerpá, že se mi nechce registrovat dál…
izmy: Souhlas. Proto nerad registruji weby, které nemají žádnou určitou kategorii a tu vhodnou musím zdlouhavě hledat. Rád registruji weby třeba o cestování, protože ta kategorie je všude.
nj, súhlasím, tiež tým údajom nechápem. ale na druhej strane sa s tým treba zmieriť a zvažovať kompromis – či sa to oplatí vzhľadom na čas a súčasne miesto spätného odkazu. lebo niekedy katalógy s vysokým rankom a niekedy aj návštevnosťou nie sú práve časovo nenáročné.
a takisto je pochopiteľný spätný odkaz. keby som mal katalóg s vysokým rankom, návštevnosťou a už pomerne veľa odkazmi, tiež by som ho zaviedol.
Nejhoší je určitě vybírání kategorií, registroval jsem do jednoho slovenského katalogu co měl senzma tak dlouhý že jsem hned po projetí vypl, na to jsem neměl. :D
Vdaka za zaujimavy blog
Sice starší článek, ale něco k němu řeknu. BL na svůj katalog požaduji proto, abych viděl, jestli to za to registrujícímu stojí. A když to někoho odradí, po pravdě řečeno, jsem za to rád. Webů je hodně a s katalogem je dost práce…