Vltava 2009

Čvn 7, 2009, kategorie: Život

Od pondělí do pátku jsem byl se školou  na STK Vltava, a tak nějak popíši, jak týden probíhal. Vše do detailu si nepamatuji, ale to nejpodstatnější snad ano.

Vše začalo v pondělí, kdy jsme měli sraz v 6:20 na nádraží. Já jsem, jako obvykle, přišel poslední, ale to ničemu nevadilo. Bez táty bych nevstal vůbec :-D Následovala cesta do Vyššího Brodu, kde jsme začínali s naší 70-ti kilometrovou „plavbou“. Cesta celkem utekla. Jeden kamarád se už na začátku opil, a tak byla ve vlaku opravdu legrace. Nakonec přišel průvodčí a napařil mu pokutu za vykloňování se z okénka a kouření. Dle mého ale pokuta 100 Kč není pokuta. Poté přišli učitelé a začlo se to řešit. Následovalo odevzdání alkoholu, cigaret a napsání SMS domů. Cestou jsme asi 4krát-5krát přestupovali a dlouhá byla něco kolem 10-ti hodin. Po příjezdu do Vyššího Brodu následovalo poučení o bezpečnosti a pravidla, seznámení a ubytování. Poté jsme si došli pro kanoe, pádla, vesty a sudy. Když jsme byli připraveni, šlo se zkoušet na vodu. Tam následovalo první vykoupání. Asi po deseti minutách jsme se v peřejkách hned pod hrází převrátili a mně uplavalo triko. Ale čert ho vem! :-D Nejhorší je to vytahování kanoe z vody…

Druhý den už následovala ostrá „plavba“, která měla za cíl ujet asi 25 km. Vše se obešlo bez komplikací. Po cestě byly tři jezy, které jsme sjeli bez větších obtíží. Ačkoliv se mi do vody moc nechtělo, musel jsem pomáhat těm, kteří jez nezvládli. Ono zůstat na vodě suchý je celkem nemožné :-X

Ve středu byla nejnáročnější trasa z celého týdne. 20 km doprovázeno asi šesti jezy. Dva z nich jsme sjet nezvládli. Ale nebyli jsme jediní :-) Po cestě byly asi dvě zastávky, z toho jedna v Českém Krumlově. Mimochodem, moc pěkné městečko :-) Oběd jsem si tam ale nedal, protože se obsluze v restauraci nelíbilo, že nemám triko :-D Aspoň jsem ušetřil. Večer byla legrace a noc byla celkem dlouhá. Malinko se popíjelo a bylo veselo. To si ale vyžádalo napomenutí vedoucího kurzu za rušení nočního klidu. Hold se nám v půl třetí ráno nechtělo spát :-D

Čtvrtek byl z celého týdne takový nejlepší. Voda celkem jela a olej nebyl téměř žádný. Počasí ale moc nepřálo, a tak jsem poprvé za celou dobu oblékl bundu a nasadil ponožky. Doposud jsem jezdil bez ponožek a v triku, jestli vůbec. Trasa byla cca 20 km dlouhá. Zastávka byla na Dívčím kameni, kde byla možnost prohlídky. Já se prohlídky neúčastnil, protože jsem tam byl již dříve a byla mi moc velká zima na to, abych se plazil někde po troskách :-D Po dosažení cíle, kterým byl Boršov, jsme odevzdali kanoe a já se konečně převlékl do suchého a civilního oblečení. Následovalo ubytování se v kempu. Poté jsme si zašli na oběd, pak jsme rozdělali oheň a šlo se spát… Usmyslel jsem si, že budu spát pod širákem a přidali se ke mně další asi 4 kamarádi. V noci bylo pár okamžiků, kdy mi byla trochu zima, ale ustál jsem to. Ráno jsem se vzbudil suchý, kupodivu.

V pátek jsme jeli domů. Vyjížděli jsme asi v půl desáté z Boršova. Přestupovali jsme v Budějicích, pak v Praze, kde jsem také zůstal. Domluvil jsem se s přítelkyní, zda bych u ní mohl přespat a vše klaplo :-)

Celý ten týden bych zhodnotil, i když se mi ze začátku moc nechtělo, jako vydařený. Bylo hodně legrace, kolektiv byl také super. Poznal jsem další super lidi, o kterých jsem do té doby nevěděl. Líbilo se mi to. Vodě zdar!

Nakonec přidávám video, kde sjíždíme jez. Ne moc povedeně.