Co (ne)přináší registrace do katalogů?

Říj 7, 2009, kategorie: Internet

Přijde mi, že všichni, kteří si registrují, nebo nechávají své weby registrovat do katalogů, si myslí, že jim to přinese první pozice ve vyhledávačích a 100% nárůst ranků. Pokud tomu tak není, nemá samozřejmě registrace do katalogů smysl.

Nutno podotknout, že registrace do katalogů je pouze součást linkbuildingu (získávání zpětných odkazů). Předem vás upozorním, že tím, že zaregistrujete web do tisíce katalogů, nedosáhnete prvních míst na Googlu a ranků jako má on sám. Dle mého je to jedna z mnoha možností, jak web (levně) zpropagovat. Dalšími je výměna (tématických) odkazů, nakupování (tématických) odkazů, PR články, PPC, atd…

Z katalogů nikdo nechodí

S tím souhlasím. Z 95% na váš web z katalogu nikdo nepřijde. BFU katalogy neznají a ty neznámé nejsou nikde vidět. 5% připadá těm katalogům, které jsou vidět a jsou navštěvované. Katalogy navštěvují zejména registrátoři, kteří na katalog vstoupí, zaregistrují web a odcházejí. Na další weby nehledí.

Katalogy nemají ranky

U katalogů má největší ranky (tak jako u normálních webů) index, na kterém se váš web (pokud vůbec) moc dlouho nezdrží. Po delší době zapadne někam do podstránek, které ranky většinou nemají a když mají, tak zanedbatelné. I tak se zastávám toho názoru, že každý zpětný odkaz se hodí.

Nutno podotknout, že se bavíme o (dnes hojně rozšířených) katalozích, které se nedožívají ani jednoho roku života. U těch známých je to určitě jinak. I tak si ale stojím za tím, že registrace do katalogů smysl má, neboť každý zpětný odkaz se hodí.

9 komentářů

  1. Publikoval 11. 10. 2009 at 15:46 | Trvalý odkaz

    Ale jo, chodí ti z toho lidi. Ty admini, co to schvalují a maj toho málo, tak na to kliknou a podívaj se :D Ale jinak máš pravdu. Mě se na katalog.rostworld.cz denně regne cca 30 webů, ale hlavně mi někteří klikají na nějaké reklamy. Tak aspoň, že to ;)

  2. Publikoval 12. 10. 2009 at 12:51 | Trvalý odkaz

    Z obecných katalogů občas někdo přijde ze seznamu. Pokud jde o specializované, oborové katalogy, tam je situace trošku jiná.
    Spravuji tři weby s tématikou ryby a rybolov. Ze specializovaného katalogu ryba.cz mi přichází 18% návštěv.

  3. Publikoval 12. 10. 2009 at 14:19 | Trvalý odkaz

    Homer: Ano, s oborovými katalogy nemám zkušenost, spíš jsem se bavil o obecných. Ale díky za poznatek ;-)

  4. MichalekII
    Publikoval 15. 10. 2009 at 09:28 | Trvalý odkaz

    Na základě čeho si tento článek sestavoval? Na zálkadě zkušeností z provozem tohoto blogu, na základě zkušeností registrátora nebo na základě provozování katalogu myl?

  5. Publikoval 15. 10. 2009 at 13:32 | Trvalý odkaz

    MichalekII: Jednak na základě zkušeností registrátora, ze zkušeností, co se o registraci do katalogů píše a z provozu dvou katalogů.

  6. MichalekII
    Publikoval 16. 10. 2009 at 06:39 | Trvalý odkaz

    Tomáš: Vím, že provozuješ katalog Myl a z toho plyne moje taková trochu skepse k těmto tvým závěrům. Ona je totiž pravda to, že kdo by co hledal v katalogu kde v kategorii počítače jsou dva odkazy a z toho je jeden „dovoz aut ze zahraničí“. Mimochodem proč jsi mi zamítnul stránku o wi-fi sítích, protože jsou na úvodní stránce tři resp. čtyři reklamní prvky? Ve skutečnosti je tam i spousta užitečných informací. Provozuji také jeden menší katalog a ten ročně generuje stovky tisíc prokliků. Ano pro někoho málo, ale pro některé stránky to už může znamenat nezanedbatelný přísun návštěvníků.

    P.S. Sleduješ ve svích katalozích proklik na registrované stránky?

  7. Publikoval 16. 10. 2009 at 11:42 | Trvalý odkaz

    MichalekII: Koukám, že jsi pobouřen tím, že jsem tvůj odkaz neschválil. Napsal jsem ti e-mail s omluvou. Zkrátka jsem na web koukl, místo menu jsem viděl reklamní blok AdSense, po bocích reklama a na text jsem tak nehleděl. Když má člověk denně schvalovat několik odkazů, nemá čas na to, aby si prohlížel každý web zvlášť. A co se té kategorie týká – ano, stát se to může. Zkrátka jsem to přehlédl, ale ty ses nezachoval nejlépe. Stačilo na chybu upozornit a ne se tu vysmívat ;-) Ve svých katalozích nesleduji míru prokliků, ale pokud na něj denně přijde deset lidí, z toho přibyde 15 nových registrovaných webů, tak asi moc lidí katalog neprojíždí. Já také, jakožto registrátor, neprocházím katalogy a nehledám další weby. Můžeš podotknout, že na něj přicházím jako registrátor, nikoliv obyčejný návštěvník. Dost pravidelně sleduji zdroje, které se tímto tématem zabývají, takže mám celkem přehled.

  8. MichalekII
    Publikoval 16. 10. 2009 at 13:40 | Trvalý odkaz

    Tomáš: ne, ne to jsi mě špatně pochopil nejsem ani pobouřen ani jsem se nechtěl vysmívat, to skutečně NE.
    To byl jen příklad protože to bylo aktuální. Chtěl jsem spíše upozornit na to, že je chybou vyvozovat závěry na základě zkušeností z jednoho (tedy vlastně dvou) katalogů nebo své subjektivní zkušenosti. Je v současnosti dosti moderní osuzovat katalogy a tvrdit jak je používají pouze registrátoři atd. … jenže ona to není tak úplně pravda.
    To by totiž bylo podobné jako podle růžových blogísků pubertálních děvčat soudit všechny blogery. Určitě by se vám také moc nezamlouvalo kdybych napsal: „Podívejte se na ty blogery, všechno to jsou infaltilní lidé, ty jejich blogy jsou k ničemu a stejně to nikdo nečte podívejte se na třeba takový http://marketka13.blog.cz/

  9. Publikoval 27. 10. 2009 at 15:11 | Trvalý odkaz

    Ono u méně konkurenčních slov se dá pouze registracemi do katalogů dosáhnout první pozice, ale to je v minimu případů. Registrace mají smysl především v začátcích webu, kdy na web potřebuješ nahnat pár lidí a hlavně crawlery. Ale obecně: kde je poptávka, tak je i nabídka:-)

Přidat komentář

Váš email nebude zveřejněn. Povinné položky jsou označeny *

*
*