České dráhy nezklamaly

Čvc 31, 2010, kategorie: Život

Určitě nejsem první ani poslední, kdo si na ČD kdy stěžoval, a kdo je nemá v oblibě.

To, co se mi ale dnes přihodilo, byla dle mého názoru nehorázná drzost, která měla skončit minimálně omluvou ze strany průvodčího. V 16:03 jsme odjížděli s přítelkyní z Liberce směrem na Varnsdorf, kde měly naše cesty dovršit. Vše probíhalo v pořádku, dokud jsme nedojeli do Hrádku, kde vlak zastavoval. Nutno upozornit, že cesta trvala půl hodiny a za celou dobu nepřišel jediný průvodčí. V Hrádku vlak ale z ničeho nic jel zpět do Liberce. Bez jediného upozornění, co se vlastně děje. Po téměř hodině, kdy jsme přijeli k Liberci, přišel průvodčí zkontrolovat jízdenky. Řekli jsme mu, že jsme chtěli do Varnsdorfu, nikoliv do Liberce, načež on odpověděl, že to není jeho problém, že tohle nám měl říct jeho kolega.

A co se vlastně stalo? V Liberci stály čtyři vagony, přičemž první dva jeli do konečné stanice (Varnsdorf) a další dva se v Hrádku odpojily a jely zpět do Liberce. Jelikož byly první dva vagony plné, nic netušíc jsme nastoupili do vagonu posledního. Kdo by se také mačkal, když má na konci prázdný vagon, že? To se nám však vymstilo, neboť jsme strávili hodinu ve vlaku a další hodinu a půl jsme museli čekat na další vlak. Nehledě na to, že nikde nebylo nic napsáno a nikdo nic neřekl. Samozřejmě průvodčí nesplnil svou povinnost, jelikož za celou půl hodinu nepřišel zkontrolovat jízdenky. Pokud by se tak stalo, vůbec jsme nemuseli jet zpět do Liberce.

A řešení?

  • zeptat se průvodčího stojícího u vlaku, jestli vlak opravdu jede do udávané stanice a do jakého vagonu na jakou sedačku si mám sednout, a jakými dveřmi mám vstoupit
  • tušit, že poslední dva vagony budou odpojeny a nacpat se do prvních dvou vagonů
  • vysrat se na České dráhy a hledat náhradní řešení (to jsme my bohužel neměli)

Opět se ukázalo, že státní podniky stojí za nic. Ale omluva by neuškodila.

12 komentářů

  1. Publikoval 31. 7. 2010 at 20:40 | Trvalý odkaz

    Mě se tohle stalo taky… Jel jsem z Prahy do Krásný Lípy, přestoupil jsem v Ústí, pak v Děčíně.. v Děčíně jsem si sedl do druhýho vagónu a štrádoval si to domů.. Bohužel, v tu dobu jsem nejezdil na jízdenky, měl jsem vlak zadarmo, takže se mě nikdo neptal kam jedu a nikdo ani nemohl zaznamenat kam chci jet.. V Benešově se však stalo to, že druhej vagón jen tak odpojili a ten ne do Rumburka valil do Český Lípy.. cestou si říkám „kurňa, vždyť tudy jsem nejel.. a někde v Žandově mi průvodčí říká, že bude konečná“.. říkám si hmmm paráda.. takže jsem se ocitl v Český Lípě.. co bylo lepší? Bylo 22h večer, takže jsem musel volal mamce a ta pro mě musela jet.. omg!! ….. nicméně, z Liberce doporučuji jezdit soukromou společností Railtrans.. jízdenky se kupují ve vlaku a cesta LBC->VDF stojí jen 40kč/osoba !!

  2. Publikoval 31. 7. 2010 at 20:44 | Trvalý odkaz

    Hlavně by to měli napsat v jízdním řádu a dostatečně zvýraznit. A samozřejmě průvodčí by to měl kontrolovat. Já měl zatím zkušenost, že když se třeba na spoji do Prahy musí přestupovat, průvodčí před danou zastávkou projde všemi vagony a oznámí to.
    Ale že se půlka vlaku bude vracet bych fakt nečekal. To opravdu ne.

  3. Publikoval 31. 7. 2010 at 20:46 | Trvalý odkaz

    Ono kolikrát stačí se naučit číst. :) Oni to tam píšou, nicméně souhlasím, měl to projít průvodčí a u nás to tak dělá. A nikoliv omluvu, ale poslat do riti jsi ho měl.

  4. Publikoval 31. 7. 2010 at 20:52 | Trvalý odkaz

    Tak u nás to taky není napsaný, že se ten, nebo onen vagón bude odpojovat. Je ale fakt, že to hlásí … (ne průvodčí, ale rozhlas ve vlaku, nevím jak to nazvat :D)

  5. Publikoval 31. 7. 2010 at 20:55 | Trvalý odkaz

    Roman Meidl: Díky za tip.

    Envel: Tady průvodčí ani neprošel, natož aby něco kontroloval.

    Jiří Sedláček: Bohužel, z toho, jak to tam měli napsané, se nedalo vyčíst, že se dva vagony odpojí.

    pes502: Tady snad ani ten rozhlas nebyl.

  6. Publikoval 1. 8. 2010 at 13:58 | Trvalý odkaz

    No ber to z té lepší stránky, z Liberce do Hrádku jsi měl první jízdu zdarma :D

    K „rozhlasu“ jestli se nepletu tak jsi cestoval něčím takovým – http://cs.wikipedia.org/wiki/Motorový_vůz_810 a tam by rozhlas hledali opravdu jen ti největší optimisti.

  7. Publikoval 1. 8. 2010 at 14:57 | Trvalý odkaz

    Klasika… taky jsem byl jednou v odpojeném vagónu vyslán úplně jiným směrem:-) Tyhle situace nemají vůbec pořešené…

  8. Publikoval 1. 8. 2010 at 15:58 | Trvalý odkaz

    Sepijak: To je přesně ono.

  9. Hans
    Publikoval 2. 8. 2010 at 11:23 | Trvalý odkaz

    V tomhle případě si nemáš co stěžovat. To vše byla tvoje starost a pokud by ti to někdo z ČD řekl, tak by to byla jenom jeho dobrá vůle, ne povinnost. Vše bylo určitě napsané na ceduli zvenčí, což ale ty nemůžeš vědět, jelikož ses nerozmýšlel kam nastoupit. A to že průvodčí nekontroloval jízdenky není jeho chyba, bys měl být spíš rád.
    Typický čecháčkovství, za všechno můžou ostatní, já jsem jednička.

  10. Publikoval 2. 8. 2010 at 12:01 | Trvalý odkaz

    Hans: Neděláš u Českých drah? A byl jsi na tom vlakovém nádraží, že to víš tak jistě?

  11. karel
    Publikoval 2. 8. 2010 at 22:01 | Trvalý odkaz

    je hloupej no, to že poslouchá hiphop v tolika letech vypovídá za vše…

  12. Publikoval 22. 8. 2010 at 17:45 | Trvalý odkaz

    Doporucuji reportovat tyhle chyby na ČD (mailem). Mel jsem take jednu spatnou zkusenost, kdy jednal zamestnanec protipravne (opsal si me RČ na kousek papírku (cucel jsem za jizdy z okna = pokuta) , což je osobní údaj). V Praze si ho vzali na koberecek a vse v pohode, za tejden zametal nadrazi :)

Přidat komentář

Váš email nebude zveřejněn. Povinné položky jsou označeny *

*
*